Software
Perception Desktop TM jest oprogramowaniem zaprojektowanym w celu wspierania personelu elektrowni w utrzymaniu i zarządzaniu tranformatorami wykorzystywanymi do przesyłu i dystrybucji energii elektrycznej. Jest ono wykorzystywane przede wszystkim do diagnozowania stanów awaryjnych, a także trendów pomiarów z transformatorów, wyłączników i przełączników zaczepów. Oprogramowanie wykorzystuje dane z ręcznych lub automatycznych programów regularnego pobierania próbek i analizy stanu urządzeń z olejem izolacyjnym, jak również innych dane eksploatacyjne. Do przedstawienia użytkownikowi informacji o stanie oleju izolacyjnego stosowanego w urządzeniach elektrycznych wykorzystuje się kilka dobrze ugruntowanych i uznanych empirycznych reguł diagnostycznych. Może to pomóc użytkownikowi w prowadzeniu programu konserwacji oraz w identyfikacji potencjalnych stanów awaryjnych. Mimo, że Perception Desktop jest systemem analizy i informacji eksperckiej, jest on jedynie pomocą i nie należy go traktować jako zamiennika dla wiedzy kogoś, kto jest eksperta w zakresie analizy oleju izolacyjnego stosowanego w urządzeniach elektrycznych oraz eksploatacji urządzeń energetycznych wypełnionych olejem.
Perception Fleet TM to inteligentne rozwiązanie programowe zaprojektowane w celu zapewnienia kompleksowej oceny stanu floty transformatorów. Perception Fleet może analizować i interpretować dane w celu określenia ryzyka transformatora bez konieczności przeprowadzania specjalistycznej analizy danych. Pełna analiza techniczna jest również natychmiast dostępna dla ekspertów technicznych transformatorów.
Osiąga się to poprzez gromadzenie, łączenie, analizowanie i interpretowanie danych przechowywanych na transformatorach z wykorzystaniem urządzeń monitorujących online i danych offline firmy GE. Dane te są analizowane przy użyciu inteligentnych algorytmów pod kątem anomalii i charakterystyki stanu technicznego w celu określenia ryzyka transformatora. Każdemu transformatorowi przypisywany jest indeks ryzyka, a następnie jest on klasyfikowany na podstawie jego krytyczności i ryzyka awarii.
Wykorzystanie i ocena danych pobranych z urządzeń monitorujących online wiele gazów, pojedynczych gazów i monitoring izolatorów przepustowych firmy GE. Perception Fleet przeprowadza automatyczną analizę ryzyka transformatorów, koncentrując się na analizie rozpuszczonego gazu (DGA) w oleju izolacyjnym, DGA oleju izolacyjnego przełącznika zaczepów, jak również monitoring kondycji przepustów oraz detekcję obecności wyładowań niezupełnych (PD).
Zautomatyzowana funkcja importu umożliwia nie tylko użytkownikom, ale także ich laboratoriom płynne aktualizowanie Perception Fleet o najnowsze dane dotyczące ręcznej analizy próbki oleju. Następnie Perception Fleet przeprowadza automatyczną analizę i ocenę nowo zaimportowanych danych bez konieczności interakcji z operatorem.
Oprócz analizy danych o oleju pobranych ręcznie, algorytm offline może również przeprowadzać analizę informacji o oleju pochodzących z monitorów online lub aplikacji programowych innych firm. Algorytm określa dane dostępne w zaimportowanym pliku CSV otrzymanym od strony trzeciej i dokonuje oceny.
Perception™ Fleet to profesjonalny system oprogramowania do zarządzania flotą transformatorów online firmy GE, który zapewnia rewolucyjne podejście do oceny floty transformatorów gdzie możemy szybko spojrzeć w historię pomiarową oraz trendy, dzięki którym dowiemy jaka jest kondycja floty transformatorów określając ich ryzyko awarii.
Oprogramowanie Perception Fleet z interfejsem przeglądarki internetowej zapewnia klientom kompleksowe rankingi stanu floty transformatorów, informacje o ryzyku związanym z transformatorami oraz analizy eksperckie na żądanie, eliminując czasochłonne i kosztowne procesy ręczne, jak również niepotrzebne konserwacje.
Co nam daje zautomatyzowana analiza danych:
- Skraca czas potrzebny do zebrania, połączenia, analizy i interpretacji danych diagnostycznych transformatorów,
- Inteligentne algorytmy określają stan każdego transformatora i szeregują transformatory we flocie na podstawie ich ryzyka,
- Zmniejsza zależność od wiedzy specjalistycznej dotyczącej transformatorów, która jest szybko tracona
Proste zarządzanie z pulpitami i diagnostyką
W świecie inteligentnych i potężnych urządzeń monitorujących klienci stają przed problemem przeciążenia danymi, co utrudnia operatorom i innym użytkownikom rozpoznawanie zmian, identyfikację nienormalnych warunków i szybką reakcję. Firma Perception wykorzystała techniki poznawcze do budowy swoich pulpitów nawigacyjnych w celu szybkiego rozpoznawania wszelkich zmian i szerokiego wykorzystania podejścia opartego na sygnalizacji świetlnej, które umożliwia użytkownikom błyskawiczne rozpoznawanie kluczowych wskaźników lub ważnych zmian stanu, optymalizując czas reakcji.
Pulpit nawigacyjny floty zapewnia kompleksowy przegląd floty transformatorów, podkreślając, które transformatory są monitorowane i oceniane pod kątem ryzyka, ile urządzeń monitorujących doświadcza alarmów, historię ogólnego wskaźnika ryzyka floty oraz krytyczne zdarzenia występujące w obrębie floty. Tablica podsumowująca urządzenia automatycznie konfiguruje się, aby pokazać najważniejsze dane ze wszystkich dostępnych urządzeń monitorujących online w prostej i zwięzłej formie.
Serwis
Polski autoryzowany serwis na terenie kraju jest w stanie dotrzeć do klienta w jak najkrótszym czasie i sprawnie przeprowadzić obsługę urządzenia. Do dyspozycji przekazujemy klientowi dedykowane programy, które pozwalają wgłębić się w działanie samego urządzenia oraz zrozumieć charakterystykę transformatora.
Usługi wdrożeniowe firmy EKE Sp. z o.o. pomagają przełamać bariery dzięki szerokiej wiedzy informatycznej i głębokiej znajomość technicznych potrzeb przemysłu. Fazy wdrożenia są planowane i realizowane w celu logicznego i uporządkowanego wprowadzenia możliwości rozwiązania - w tym przygotowanie pracowników do ich bieżących obowiązków. Nasze metody są zawsze szczegółowo opisane w załącznikach do propozycji, dzięki czemu pracownicy mogą zrozumieć co się dzieje na każdym etapie. Szczegółowe pytania są rozwiązywane we współpracy z klientem zarówno przed, jak i w trakcie każdej fazy wdrożenia.